آموزش نوین برق

ساخت وبلاگ

مرحله اول نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

در مرحله اول چهار رشته سیم الکتروموتور را عین تصویر شماره  ۱ به کلید متصل می کنیم؛ به عیارتی U2 و U2 الکترو موتور به ۴ و ۵ کلید وصل میکنیم و Z1 و Z2 الکتروموتور هم به ۷ و ۸ کلید وصل میکنیم.

نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

مرحله دوم نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

در مرحله دوم کافیست به وسیله یک رشته سیم، پیچ شماره ۴ را به پیچ شماره ۶ وصل کنیم.

نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

مرحله سوم نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

و در مرحله سوم هم کافیست فاز و نول را به پیچ ۱ و ۵ متصل کنیم و به همین راحتی سیم بندی کلید ما به اتمام خواهد رسید.

نصب کلید بالابر ساختمانی تک فاز

اگر طبق این سه مرحله که گفتیم سیم بندی را انجام دهید وقتی کلید در حالت بالا باشد، بالا بر به سمت بالا حرکت کرده و اگر کلید به سمت پایین باشد بالا به به پایین حرکت کرده و اگر در حالت وسط باشد بالا بر توقف می کند.

نکته:

موتور بالا بر چون در لحظه استارت زیر بار است و علاوه بر زیر بار بودن جریان لحظه راه اندازی هم دارد و جریانی به مراتب بیشتر از جریان نوشته شده روی پلاک میکشد، به همین خاطر رنج انتخابی کلید را دست بالا بگیرید، پیشنهاد من کلید ۲۵ آمپر است و مدل ۱۶ آمپر برای بالابر ممکن است کار کند و بعد از ده پونزده روز بسوزد(تجربه شده) و علت هم این نکته است که رنج کلید را دست پایین گرفته اند.


نحوه سیم بندی و نصب کلید بالابر ساختمانی سه فاز

حالا می پردازیم به سیم بندی همین کلید برای الکترو موتور های سه فاز:

به صورت کلی سیم بندی برای موتور های سه فاز آسان تر از موتور های تک فاز است

آموزش نوین برق...
ما را در سایت آموزش نوین برق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمود kalengiir بازدید : 162 تاريخ : چهارشنبه 24 دی 1399 ساعت: 17:37

سیستم اعلام سرقت از منزل متکی بر پایش دائمی فضای تحت نظارت است. محیط یک خانه، مغازه، فروشگاه، سالن ‌ها و… می‌ توانند تحت نظارت دائمی این سیستم قرار بگیرند. البته وقتی که اجازه نظارت امنیتی آنها از جانب ما داده شده باشد. به این ترتیب تا زمانی که در منزل هستیم، عملکرد هوشمند سیستم اعلام سرقت از منزل غیر فعال است. در زمان خروج از خانه آن هم به اختیار خودمان می توانیم انواع سناریوهای آلارم اعلام ورود را برای سیستم تعریف کنیم.

این سناریو می ‌تواند شامل بخش های تعریف ‌شده مختلفی باشد. مثلا می توانیم تعریف کنیم که تا چند دقیقه بعد از خروج ما از خانه سیستم فعال شده و هر گونه حضور افراد در محل را به عنوان سرقت از منزل در نظر بگیرد. در این بین می ‌توانیم تعریف کنیم که این سیستم اعلام سرقت از منزل نسبت به تشخیص حضور افراد در خانه چه عکس العمل هایی داشته باشد. از یک آژیر ساده تا فلاش کردن چراغ های خانه و حتی تماس تلفنی از توانمندی‌ های سیستم اعلام سرقت از منزل می باشد.

در زمان هایی که فضای خانه توسط سیستم اعلام سرقت از منزل حالت امنیتی پیدا کرده است، تمام فضای خانه در زون بندی هایی تعریف شده در یک پایش دائمی قرار دارند. دوربین های مخصوصی که توانمندی دید در شب دارند، این پایش دائمی را انجام می‌ دهند. طبیعتاً وقتی اهالی منزل، خانه را ترک کرده باشند، نباید شاهد حضور حرکتی در خانه باشیم. به این ترتیب تا وقتی که سیستم اعلام سرقت شاهد هیچ گونه حرکتی در محیط خانه نباشد، فضای خانه در شرایطی امن به سر می ‌برد. اما در صورت مشاهده حرکت جسمی که احتمالاً از حضور فردی در خانه خبر می ‌دهد، تشخیص سرقت داده، با سناریوهایی که ما تعریف کرده ایم، عکس العمل مناسبی را انجام خواهد داد. البته در ایده عملیاتی برای سیستم اعلام سرقت از منازل الگوریتم های مدرنی تعریف شده است تا سطح تشخیص مناسبی در حساسیت سیستم حضور داشته باشد. به هر حال هر جسم متحرکی مانند افتادن اشیاء را نمی ‌توان به عنوان سارق در نظر گرفت.

منبع: سیستم اعلام سرقت

آموزش نوین برق...
ما را در سایت آموزش نوین برق دنبال می کنید

برچسب : نویسنده : محمود kalengiir بازدید : 108 تاريخ : دوشنبه 1 دی 1399 ساعت: 2:01